Витамин Б12

Витамин Б12

Б12 е есенцијален витамин од витаминското семејство нарекувано и Б комплекс, кој учествува во различни процеси низ целото тело. Тоа е најголемиот и хемиски најкомплексниот витамин.

Витамин Б12

Зошто ни е потребен витамин Б12?

Витаминот Б12, познат и како кобаламин е витамин растворлив во вода. Неопходен е за развивање и одржување на здрав нервен систем, создавање на ДНК и формирање на црвени крвни зрнца. Дефицитот на витамин Б12 може да доведе до состојба позната како мегалобластна анемија.

За разлика од другите витамини од Б групата кои не можат да бидат складирани во телото и мора да бидат внесувани секојдневно, нашиот организам има способност да складира витамин Б12 во црниот дроб, потребен за повеќе од една година, па недостигот од овој витамин е ретка појава.

Симптоми при недостиг на витамин Б12

Недостигот на витамин Б12 настанува кога телото не добива доволно или не може да го апсорбира количеството витамин кое му е неопходно. Многу лица над 50 години ја губат способноста да го апсорбираат витаминот Б12 од храната и се препорачува да го внесуваат преку суплементи.

Во ризичните групи спаѓаат и лицата кои следат строга вегетаријанска исхрана, затоа што најдобар извор на Б12 е токму месото. Особено голем е ризикот кај веганите кои воопшто не консумираат продукти од животинско потекло. Бебињата чии мајки се вегетаријанци можно е да страдаат од дефицит на витамин Б12.

Алкохоличарите исто така се ризична група и треба да внимаваат на внесеното количество витамин Б12.

Недостигот на витамин Б12 не е честа појава. Се развива бавно, па симптомите постепено го зголемуваат интензитетот. Кога во телото има сериозен недостиг на витамин Б12, некои од симптомите се:

  • Слабост, замор, недостиг на енергија или вртоглавица;
  • Дијареја и запек;
  • Инконтиненција;
  • Проблеми со концентрацијата;
  • Забрзан срцев ритам и забрзано дишење;
  • Воспален јазик или крварење на непцата;
  • Бледа и жолтеникава кожа.

Ако оваа состојба не се лекува, долготрајниот недостиг на витамин Б12 може да доведе до оштетување на нервните клетки и да предизвика симптоми како:

  • Депресија;
  • Халуцинации;
  • Губење на рамнотежа;
  • Конфузност и сериозни проблеми со помнењето;
  • Вкочанетост или трнење на рацете и нозете.

Препорачани дневни дози на витамин Б12

Препорачаните дневни дози од овој витамин варираат по возраст и се следниве:

  • Новороденчиња (0-6 месеци) – 0,4μg;
  • Новороденчиња (7-12 месеци) – 0,5μg;
  • Деца (1-3 години) – 0,9μg;
  • Деца (4-8 години) – 1,2μg;
  • Деца (9-13 години) – 1,8μg;
  • Адолесценти и возрасни (14 години и нагоре) – 2,4μg;
  • Бремени жени – 2,6μg;
  • Доилки – 2,8μg.

Храна богата со витамин Б12

Храна богата со витамин Б12

Храната од животинско потекло е природен извор на витамин Б12, но денес многу продукти, како житарки, се збогатени со овој витамин. За да внесувате доволни количини витамин Б12, се препорачува да консумирате:

  • Школки и ракови;
  • Риба;
  • Јајца;
  • Црвено месо (особено црн дроб);
  • Месо од живина;
  • Млеко и млечни производи.

Анкета

Анкета
Каде планирате да одите на одмор летово?
  • 38%
  • 17%
  • 25%
  • 20%
Се испраќа...

(Вкупно: 3286 гласа)

Цитат

Можеш да ги исечеш сите цвеќиња, но не можеш да ја спречиш пролетта да дојде.

Пабло Неруда

Виц

Се качувам на вага по завршувањето на карантинот.

Вагата покажува: „Ве молам почитувајте социјално дистанцирање. Качувајте се еден по еден!“